Leírás
A vörös Fudzsi, ANTIK művészi alkotás
Japán művész által kézzel festett, ANTIK falitekercs (kakejiku)
Eredetire és régire vágysz? Válaszd ezt antik original függő tekercset, amely valamikor 1900 és 1940 között készült kézzel készített mestermű. Ha szeretnél lakásodba antik japán hangulatot, e régi tekercs méltó szimbóluma lehet a japán kultúra iránti vonzalmadnak.
Kakejiku tájkép
A nagy méretű kakedzsiku különleges, antik fali tekercs, kézzel készített művészi alkotás, egyedi és megismételhetetlen. A háttér selyem is kézzel készített. A papír yasen papír. Korából kifolyólag felszínén karcolások és enyhe piszkozódás látható. A képeken látható gyönyörű, eredeti, japán díszdoboz jár hozzá.
Származási kor: 1900-1940
Származási hely: Japán
Anyaga: túlnyomó részt selyem és papír
A kakejiku teljes mérete: 59 cm x 185 cm
Súly: 803 g
A képen található írásjegyek magyarázata szakértőnk szerint:
A függő tekercs a csodálatos Vörös Fudzsi-hegyet (赤富士) ábrázolja, amely fenségesen emelkedik a felhők tengere fölé, zöldellő növényzettel és bambusszal az előtérben. A Fudzsi-hegy vörösen izzó ábrázolása a jó szerencse és a jólét szimbóluma, különösen, mivel napkeltekor ábrázolt. Erőt, ambíciót és spirituális kapcsolatot jelent a természeti világgal. A felhők tengere (雲海), azaz a kavargó felhők a miszticizmus és a nagyszerűség érzetét keltik, hangsúlyozva a Fudzsi-hegy szent és érinthetetlen természetét.
Előtérbeli részletek: A bambusz- és fenyőfák a rugalmasságot és a hosszú élettartamot szimbolizálják, mivel kedvezőtlen körülmények között is jól teljesítenek, fokozva a festmény kedvező tónusát. Ez az ábrázolás a hagyományos japán esztétikát testesíti meg, ötvözi a természet fenségét a szerencséhez és a kitartáshoz kötődő szimbolikus jelentésekkel.
E képen pecsét (hanko) látható, ami a művész, 泰山 (Taizan) személyes aláírása. A vörös pecsét a japán művészet szokásos jellemzője, amely igazolja a mű hitelességét és a büszkeség jeleként szolgál.
A művész neve és bélyegzője a fadobozon
A tekercset kísérő fadoboz (桐箱) a 泰山 (Taizan) nevet és a hozzá tartozó piros pecsétet viseli. Ez megerősíti, hogy a doboz és a tekercs összetartozik, megőrizve a grafika integritását és értékét. A paulownia fából (桐) készült doboz megvédi a tekercset az olyan környezeti tényezőktől, mint a páratartalom és a hőmérséklet változása.
A dobozra írt kifejezés
A dobozon lévő szavak (cím): 赤富士. Az 赤 (Aka): "Vörös", a Fudzsi-hegy élénk ábrázolását írja le napkeltekor. A 富士 (Fudzsi): magára a Fudzsi-hegyre utal, Japán egyik legikonikusabb szimbólumára. A cím tömören megragadja a festmény tárgyát és témáját, megerősítve annak kapcsolatát a japán kultúrával és kedvező képként való jelentőségét.
Ez a kakedzsiku, a Vörös Fudzsi, a szent hegyet élénk vörös árnyalatában ábrázolja, szimbolizálva a jólétet és az erőt. 泰山 (Taizan) művész aláírta a művet a piros pecséttel, és a megfelelő aláírás és pecsét a fadobozon hitelesíti a készletet. A tekercs a japán művészet remekműve, amely ötvözi a természeti szépséget a mély kulturális szimbolikával, így értékes darab az elmélkedéshez és a csodálathoz.
A képet festő művész neve: 金子 泰山 (Kaneko Taizan) 先生 (Tanár/Mester)
*****
A kakemono 掛け物, ismertebb nevén kakedzsiku 掛け軸, egy japán tekercsfestmény vagy kalligráfia, amelyet általában selyemszövet élekkel szerelnek fel egy rugalmas hátlapra, így tárolás céljából feltekerhető. Ellentétben a makimonókkal, amelyeket egy sík felületen oldalirányban ki kell tekerni, a kakemonót a szoba belső dekorációjának részeként falra akasztják. Hagyományosan egy speciálisan értékes tárgyak bemutatására kialakított helyiség, az ún. tokonoma 床の間 fülkében van kiállítva.
Eredete állítólag a Nara-korszakra (710-794) nyúlik vissza. Eleinte vallási célokra használták őket, fokozatosan sokféle dolgot ábrázoltak rajtuk. A teakultúra fejlődésével a hagyományos japán szalonok díszítőelemeként funkcionáltak. Az Edo-korszak (1603-1868) óta a kakejiku műalkotásként egyre értékesebbé vált.